fbpx

Pezoporos.gr

Ημερήσιες εκδρομές για πεζοπορία στη φύση σε κοντινούς προορισμούς. Κατάλληλες διαδρομές για όλους.



Μάθε πρώτος τις εκδρομές μας!

Εγγράψου στο newsletter μας για να μαθαίνεις πρώτος το πρόγραμμα των εκδηλώσεών μας!

Please enable the javascript to submit this form

image

Είναι αρκετοί εκείνοι που συχνά αναρωτιόνται αν ένας περίπατος στη φύση, μια πεζοπορία σε ένα βουνό, είναι ικανή να αντικαταστήσει τα οφέλη από τη συχνή επίσκεψη σε ένα γυμναστήριο.

Αρκετοί επίσης αγνοούν τις ευεργετικές επιδράσεις μιας τέτοιας δραστηριότητας και αρκούνται να υποθέτουν ότι απλά έκαναν έναν υγιεινό περίπατο μέσα στο δάσος. Ας δούμε όμως τι πραγματικά συμβαίνει στην υγεία μας όταν πεζοπορούμε στη φύση, είτε είναι το βουνό, είτε κοντά σε μια λίμνη ή ακόμα και σε μια πεδιάδα.

Αν ένας αρχάριος ξεκινούσε σήμερα τις επισκέψεις του σε ένα γυμναστήριο, με προτεινόμενη συχνότητα τις 2-3 φορές την εβδομάδα, η συνιστώμενη διάρκεια αερόβιας άσκησης (περπάτημα σε διάδρομο, ποδήλατο, ελειπτικό κλπ) θα ήταν 15-20 λεπτά. Αυτός είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος για να προετοιμάσει το σώμα του και να βελτιώσει με ασφάλεια και προοδευτικά τη φυσική του κατάσταση.
Πρόσφατες σημαντικές έρευνες έχουν αποδείξει, ότι ακόμα και μια καλή αερόβια άσκηση μέσα στο Σαββατοκύριακο, έχει τα ίδια οφέλη για τον οργανισμό μας με το αν το ίδιο άτομο, επισκεπτόταν το γυμναστήριο 2-3 φορές μέσα στην ίδια εβδομάδα.
Τα οφέλη αυτά πολλαπλασιάζονται όταν αυτή η "καλή αερόβια άσκηση" λαμβάνει χώρα στη φύση. Μια πεζοπορία 8-12 χιλιομέτρων στο βουνό, συνολικής διάρκειας 3-4 ωρών, έστω και μέτριου ρυθμού βαδίσματος, προσμετράται πλέον ως πολύ καλή αερόβια άσκηση από το σύνολο της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας.
Και αυτό διότι το υψόμετρο της διαδρομής, η υπεροξυγόνωση του οργανισμού από τον καθαρό αέρα, οι ιδιαιτερότητες του εδάφους αλλά ακόμα και οι καιρικές συνθήκες, είναι παράγοντες που έχουν τη δική τους θετική επίδραση σε σχέση με την ίδια μορφή άσκησης στον κλειστό χώρο ενός γυμναστηρίου.

Τόσο η Αμερικανική Hiking Society, όσο και το University of Essex της Αγγλίας, αναγνωρίζουν με τον πλέον εμφατικό τρόπο το ρόλο της πεζοπορίας στη φύση στην εκγύμναση όλου του σώματος, τη βελτίωση του καρδιοαναπνευστικού συστήματος και τον έλεγχο του βάρους.
Έρευνα του Πανεπιστημίου του Stratford το 2014, αναδεικνύει τη σημασία της πεζοπορίας στη φύση για την ψυχική υγεία του ατόμου. Βελτιώνει τη διάθεση, μειώνει το άγχος, ενισχύει τη μνήμη. Ένας περίπατος 90 λεπτών σε φυσικό περιβάλλον έχει θετικά, μετρήσιμα πλέον αποτελέσματα στον εγκέφαλο και προλαμβάνει την κατάθλιψη. Η απουσία καθρέφτη και σωματικών προτύπων βοηθά τον ασκούμενο να συμφιλιωθεί και να αγαπήσει το σώμα του και την πραγματική του εικόνα αυξάνοντας παράλληλα την αυτοπεποίθησή του.

Το πράσινο χρώμα της φύσης έχει χαλαρωτικές και ηρεμιστικές ιδιότητες για τον εγκέφαλο και συντελεί στην έκκριση περισσότερων ενδορφινών, των ορμονών δηλαδή που βοηθούν στη μείωση του άγχους, την όρεξη και την ενεργοποίηση του μεταβολισμού.
Η άσκηση και η παραμονή στο φυσικό περιβάλλον, αυξάνει σύμφωνα με έρευνα του 2012, το διάστημα προσοχής και συγκέντρωσης, βελτιώνει τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων κατά 50% ενώ παράλληλα σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου του Michigan από το 2008, μια ώρα αρκεί για να ενισχύσει σημαντικά τη μνήμη του ανθρώπου.

Εξαιρετικά ωφέλιμη όμως αποδεικνύεται και η πεζοπορία δίπλα στη θάλασσα η οποία είναι γνωστή για τις χαλαρωτικές της ιδιότητες.

Σε κάθε περίπτωση, βουνό, λίμνη ή θάλασσα, ένας περίπατος στη φύση έχει τη δική του ξεχωριστή αξία όταν τη  μοιραζόμαστε με φίλους ή την οικογένεια. Όλοι διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της καραντίνας για την αποφυγή εξάπλωσης του νέου κορονοϊού, πόσο σημαντική είναι για την ψυχική μας υγεία η συναναστροφή μας με άλλους ανθρώπους.

Επικοινωνήστε μαζί μας στα παρακάτω στοιχεία:

logosmall

Τηλέφωνο: 211 4057127
info@pezoporos.gr